poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Szcześniak, Strug i Leśmian

Na sobotnim koncercie Mietka Szcześniaka usłyszałam piosenkę, którą wykonywał razem  Adamem Strugiem, do słów Bolesława Leśmiana. Właściwie to wykonywał ją bardziej Adam Strug, a Mietek mu towarzyszył w refrenie:-) Fantastyczny tekst w połączeniu ze świetnym wykonaniem. W efekcie, słuchając tej piosenki miałam ciary na plecach. Zapamiętałam kilka zwrotów  i po prostu MUSIAŁAM odnaleźć do niej tekst, to był taki wewnętrzny imperatyw kategoryczny :-) Przy okazji okazało się, że w wierszach Leśmiana jest sporo erotyków i są rzeczywiście fenomenalne. Teraz zaczytuję się w Leśmianie i odkrywam go na nowo.  A oto tekst wspomnianej piosenki, który mnie powaliła:
Tam na rzece jest na pewno łódź,
Trzeba tylko fale wiosłem pruć.

I na pewno jest za rzeką – dal,
Trzeba tylko wytężyć swój żal.

Patrzysz na mnie – oniemiała snem
Nic nie mówisz, ale wszystko wiem!

Wiem ja, kiedy poruszyć, jak mgłą,
Ciałem twoim, żeby ku mnie szło...

Wiem, jak spojrzeć – co szepnąć... I znów
Dłoń do piersi przytulić bez słów...

Chętna ciału – suknia twoja lgnie
Do tych bioder, co kochają mnie.

Wiem ja wszystko! Ale czemu łkam –
Tego nie wiem, nie pojmuję sam!...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz